mandag 16. februar 2009

SEA KING
Det var litt action her på søndags mårran- ble vekt av min venninnes mamma......
hun trengte bilskyss for dattera til helkopteret...æ ble skremt kan du skjønne...
Sea kingen landa rett utafor kjøkkenvinduet vårt, opp med vinduet å der var fotografen klar.
Venninna kom til sykehus , å har det etter forholdene bra.






KAN IKKE KLAGE PÅ VÆRET
Litt for lite sne , men om en ser seg for , så en ikke treffer steiner så får en flotte skiturer.
Sola er ikke så høyt på himmelen enda , men klatrer jo et haneskritt for hver dag.



HØY KOSE FAKTOR
Er ikke helt sikker på hvem som koser sæ mest her - han som blir klødd, eller ho som klør.....
Takker for masse trivelige kommentarer- det er såååå artig at dåkk ser innom!!!
Da ønsker æ alle sammen en HØY KOSE FAKTOR denne uka.

9 kommentarer:

Beyla sa...

åh trur det e på tide med ei gårdskatte her!! Vettu, jeg får ikke gjort noe nyttig. Jeg vaser rundt og tar bilder og nynner og fatter knapt at jeg faktisk skal få være her til jeg parkerer tøflene for godt :) Gubben har fiksa i sjåen, så han har snikkarbod med slåen på utsiden, så når det bare er kjeft å høste forsvinner han inn der - og da dundrer det AC/DC der inne! Rockebonden min :D
Uff, sea kingen vil man aldri se i Øksfjord. altså, nytten er jo stor, men det er jo aldri noe hyggelig når den kommer!! Enda godt det gikk forholdsvis godt.. Jeg har lyst til å ha førerkortet NUH så jeg kan dra opp og kidnappe Laila. Utrolig dårlig gjrot man ikke kan klippe ut og lime inn de tingene og folkene man vil ha med seg bestandig, ikkesant? Da skulle jeg klippet ut hytta, og jøkulen, og og... egentlig ikke, ville klippa ut gården og jobben til gubben og tantene mine her nede og limt dem hjem til finnmark! :) Hadde vært mye bedre løsning det. men ikke si det til noen! må jo ikke fornærme nye naboer ;)

Marie sa...

Godt at det står bra til med pasienten som måtte på sjukehus.

Kattar er herlege dyr :)

Ditt raude bidrag var nydeleg :)

Merethe sa...

No skremt du meg.
Det er no enno godt å høre at det går bra. Eg håpe at det holder seg sån.
Du får ha ei fin uke :)

FO - 2 sa...

Ønsker deg det samme Turid. En god uke med høy kosefaktor, ja! :)))
Også håper jeg at det går bra med venninnen din. Skjønner at det var en smule dramatisk.

Anonym sa...

Hei!
I dag gikk jeg bomtur på jobb(hos mæ går det an,for har en arbeidsplass som kan flytte på seg:)
Håpe det går bra der ute ?
Skvatt her når du viser Sea kingen,men forstår at det står bra til.
Nydelig genser du fikk fra kjæresten.Snill!
Du får ha ei fargerik uke med høy kosefaktor Turid!
Husk,idag er fargen BLÅ :)

Anonym sa...

Du skal være gla i de seaking guttan, dem har redda mange liv :o) Også e dem mine kollegaer da.... Håper det går bra med venninna di.

Anonym sa...

Jeg hadde vel hoppa himmelhøyt. Men jeg husker når jeg var liten så kom de med sjøfly og henta ei dame som skulle føde og fløy henne til Hammerfest!

Vi hadde action utenfor jobben min for et par tre år siden, da landet legehelikopter (et stort et) utenfor og vi skulle ha sommerkaffe og kake på veranda - ja, det var gress overalt. Politi og ambulanse kom, det var en gutt som hadde fått en motorildeksplosjon i fjeset. Det gikk heldigvis bra :)

Anonym sa...

Både 2 og 4 -bente koser seg der oppe hos dere ser jeg. det gjør vi også, men vi har nok litt mere sne enn det dere har. Flott er det, men å måke er ikke alltid like morro......
Nå er det jobb i morra, så da slipper jeg. Gubben har lovet å måke mens jeg jobber. Takk!
PS: Fin rød genser du har!

Unknown sa...

Huff, ja skjønar at det opplevast dramatisk...godt det enda bra da...
Ellers koseleg blått innlegg:0)