onsdag 7. oktober 2009

IS KUNST




De som har lest det forrige innlegget mitt vet at det var godt vær her nord i helga -
så det ble flere muligheter for tur på meg.
Både til fjells og langs med fjæra som bildene i forrige innlegg viser.

På fjæraturen hadde æ med mæ " gå staver", litt glatt innimellom så de var litt greie å ha med.

............så tok æ jo masse bilder , og da måtte æ legge stavan fra mæ.....å der ble
de liggende , for æ kom jo på den geniale ideen at vi kunne ta med oss litt ved tilbake til bålplassen , for der var det ikke så mye. ( gå stavan var nå heller ikke så mye å fyr opp med)

Nesten fremme ved bålplassen ble æ klar over hva som var skjedd. Ja ,ja ble ikke akkurat sur,
værmeldinga var god , så en tur på mandag synes æ var bare deilig!!

Er det høstferie må den nytes, finnes det noen bedre måte å gjøre det på , når været er slikt som på disse bildene .

Fant denne iskunsten langs denne bekken , som du her ser med ei lav høst sol midt i mot.

Takk til tur kameraten min Anneli , som heller ikke ble sur for å få en tur, og gåstavan er med hjem ser dere.


















LYSFESTIVAL

Når været er så stille å fint som nå , har æ min egen "lys festival" på trappa.
Her er det rustne blikkbokser og tomme tomatpure`glass som fungerer som lykter.
Blikkboksene har æ banka hull i , glassene er malt .

TENN ET LYS Å NYT HØST KVELDENE!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Se no når æ jo ikke å skrive kommentar før det kommer nye innlegg!He he!
Nydelige turer du har vært på,og som vanlig NYDELIGE bilda her!
De iskunst bildan finn æ ikke ord for kor flott dem va.Og det e ikke tull heller:)
Døktig!!
Lite blogging fra disse kanter for tida.
Vært å reist litt,og her hjemme går d fort i svingan.Men til helga kanskje....:)

Blitt isete veier og veldig kaldt i været.Liker ikke denne overgangen om høsten.Men vi kommer vel ikke unna.
Ha en super ukeslutt.
Og atter engang...Takk for titten av flotte bilder!

Bodil sa...

Så vakker iskunst :)

Anneli sa...

Man treng ikke leite længe etter fine fotomotiv på stien langs Lopphavet nei... Sjøl takk for trivelig tur - må gjentas snarlig!;o)

Marie sa...

Ingenting kan måle seg med naturen sin eigen kunst!

Vakkert!

Stubbetufsa sa...

Bilde nummer 3, 4, 5 og 8 gir meg følelsen av klassisk musikk, kan du forstå det? Det var flotte bilder, Turid!

Som dagene går sa...

Flotte bilder som vanlig må æ vel si! Likte lyngbilde med rimfrost spesielt godt. Uff, har ikke engang klart å skifte ut sommerheadingen. No må æ visst skjerpe mæ. Holder på å rydde i skolepapirene, kaster det meste, men ser om det er noe æ kan overlate nestemann (kvinne).
Kos dæ med høstferien!

Turid sa...

Ser du koser deg i finværet.
Nydelige iskunstbilder!
Flott med isfestival på trappen ;-)

Janne i Fagerlia sa...

Naturen lager sine egne kunstverk, ikke tvil om det. Isformasjoner er også av mine favoritter når det gjelder foto....

Sonja sa...

Flotte bilder av iskunst. Det er mye fint å se på i naturen selv om det meste er på tur til å gå i vinterdvale.
Dra at du fikk med deg stavene hjem igjen,det kan fort bli glattere dagen nå fremover.

Prinsesse Elin sa...

Hei hei
Takk for en hyggelig kommentar på bloggen. Jeg må berømme deg for noen fantastiske bilder du tar. Jeg blir så fasinert av frost og rim og du har fått dette så fint frem på bildene. Ha en herlig og fin fredag. Klem fra Elin:)

GAWO sa...

Birrr.
Det så veldig kaldt ut. Men jeg ser lenger nedover i bloggen din at du har hatt varmere dager i høst. :-) De fjell- og fjæreturene dine er bare så flotte. Jeg nyter hvert bilde.Det er så få bloggere som tar mange naturbilder, det blir mest skap, kopper og puter så da er det fint (for meg i hverrtfall) at du er en ivrig turgåer og dokumenterer det så bra. Jeg følger med deg på hver tur. :-)

Gi meg endelig flere bilder av det tøffe fjellet. Spissere pigg har jeg ikke sett. God helg til deg, du der langt nord i landet. :-)

tubakk sa...

Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min. Kjekt å få komme inn til deg her. Det er alldeles så en kan få hjemlengsel. Er alt for lite der nord. Fantastiske naturbilder har du, og jeg så også en stillingsannonse som var helt utenom det vanlige. Håper dere har fått tak i lærer til bygda. Kunne gjerne ha tenkt meg å søke selv. Du får gi beskjed i god tid neste år. Nå må jeg se hva 9na har laget til for oss i mysteriet. Velkommen inn for å se hva det blir tilslutt. Hilsen din navnesøster og samfylking.

siddisisalou sa...

Takk for koselig hilsen på bloggen min. Jeg har fulgt deg lenge - og koser meg med bildene fra nord. Veldig kjekt å følge deg - og kjenner deg litt bedre gang for gang jeg "besøker" deg - ;-)

Sylvia sa...

Tenk at du har iskunst rundt deg allerede!!! her regner det kaldt i dag, og jeg må innrømme at jeg ser ikke frem til vinteren.
Men så ser jeg for meg strikketøy foran ilden med en kopp varm kakao, og da føles det mye bedre.

Snart en ny oppdatering hos meg. Måtte bare lande med en UFO først!

Elin's håndarbeid sa...

Flotte bilder av naturens egen kunst. Du e flink :-)
Ha en fin søndag.

Sylvia sa...

heisann Turid
Da har jeg en liten utfordring til deg i bloggen min. tar du han?