tirsdag 24. mars 2009

VINTERVÆR

GJEESP, MÅ Æ UT I DET HER VÆRET
Så kom vinteren til oss også..... Akita måtte lokkes ut av huset sitt, bli ferdig ser det ut som ho sier.
Det blåser en del , så skavlene bygger seg fort opp, som her rundt "villaen" hennes.





UTELYKTA
Har ikke hatt denne lykta i bruk på flere uker , for det har ikke vært sne nok å sette den fast i.
Men det hjelper på dette her, ser ut som om det skal bli muligheter , for å gå på ski hvor en vil i påska.





FOTO MODELL
Min faste modell stiller alltid opp.
Har strikket hue til en som ville ha hue i "syke farger". Håper disse er "syke" nok-
kledelig til modellen var den.
Nå er det bare en vask , bånd rundt magen, så kan den reise til den nye eieren.
Hua er strikket i Heilo garn på pn. nr 3,5. La opp 130 msk. strikka og strikka - ble lei og så kjedelig, rundt og rundt ... til æ en dag mente at nå passer den sikkert, med go hjelp av Anfrid
fikk æ til ei helt flottt felling- ganske så fornøyd med den. Takk for hjelpa!






SNAKK OM SLØV KATT
Munti koser sæ på fanget mitt, ligger akkurat som han vil, uten å måtte gi plass
for strikketøyet....... heldig vis ferdig med hua!
Ikke er det vær for ei katt ute heller , så til og med små fuglene får fred.




GRØNNFINKEN
Vil her vise noen av de æ ser på "storskjermen" min. Til tider kan det gå nesten like lang tid ved vinduet , som æ noen ganger bruker her ved den "lille" skjermen når æ skal se ka dåkker gjør.
Bildet er litt diffust , fordi æ har fotografert gjennom vinduet.




SNE ELING
"Han står tjukk uti havet ", sier vi , når sne elingene kommer inn fjorden som her .
Alle disse ute bildene er tatt i dag , været skifta raskt , mellom sol , sne fokk og skikkelige snebyger.





KJØTTMEISEN OG SJURA

Klikker du på pila på bildet får du se flere av mine flyvende gjester i matfatet.

Takker for ALLE trivelige kommentarer på forrige innlegg og se opp , det kommer et bursdags innlegg igjen snart.........

13 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Herlig videosnutt! Så mye flott du viser nå i dag!
Den lua ble flott! Du er flink!
Munti synes vel det er best å være inne når det ble vinter igjen.
Vi har også fått mer vinter, både snø og frost. Det var minus 8 tidlig i dag morges. Jeg har forkjølet meg, men håper det går over.
Ha en fin kveld,- og takk for hyggelig hilsen til meg!

Anonym sa...

Jeg skjønner godt at Akita heller ville være under tak i slikt vær, misunner dere ikke det :)

Merethe sa...

Hei!

Dette var et koselig innlegg.

4 forskjellige på en dag er jo sjarmen med Nord-Norge. :)
Her har det vært 12 minus når eg for på jobb og varmegrader når jeg skulle heim. Og som mannen i huset sei når eg klage; "må du slutt å syt, vi har ikke hatt påska enno."

Med andre ord om en fjorten dagers tid ....

Ha ei fin uka!

Anonym sa...

Skikkelig vinter her hos oss også. Har akkurat vært værfast i Honningsvåg ett ekstra døgn. Men hell i uhell, da rakk jeg min yndlings hobby/gavebutikk der ute :o) Og våren min starter i drivhuset, som jeg fyrer i gang til helga. Så får det bare fyke på utsida!

Ingrid sa...

Uff dette ser kaldt ut !! Har visst ingentig å klage på når eg ser snøveiret du har .her er det forresten sol i dag og.

Stubbetufsa sa...

Hei! Du har et topp innlegg i dag! Det var artig å kikke på fuglesnutten din! Hundens reaksjoner forstod jeg godt. Vi kjørte til Alta i går, i skiftende eling-vær. Og de var svarte å se til! Det snedde snekuler også!

Anonym sa...

Ja, nå begynner jeg å vente på våren. Fimbulvinter her i Tromsø, synes jeg har levd som INNI en polvott de to siste ukene. Kuldegrader er det også. Og vind.
Men pytt. Jeg ble fasinert av den fuglevideon din, den var kjempefin. Det var forresten lua i fine farger også, og for ikke å snakke om modellhodet!Fin dag til deg og):

Som dagene går sa...

Lua ble jo fin, den. Håper bare mottakeren syns det samme.
Artig videosnutt av fuglene og flotte vinterbilder som viser hvordan været veksler fra time til time.
Takk for koselig kommentar på forrige innlegg!
Snakkes.

Marie sa...

Vinter ute, men koseleg inne hos deg :)
Fine bilde!

Fin kveld til deg :)

Anonym sa...

Det er vel litt drøyt å kalle Akita sitt krypinn for et slott. Ser du ikke at ho sier: Mi casa do casa?? Okei da, så betyr no det slott, men likavel...
Godt at det er kommet sne. Det betyr forhåpentligvis en FANTASTISK påskeferie. Kan knapt nok vente til å komme utover...;o)

Strikk innom sa...

Takk for sist!
Ser ut for at påskesneen er kommet til dokker no.

Anonym sa...

Stakkars Akia som må være ute i det "været". Godt hun har mye god pels til å holde seg varm. Hvilken rase er hun forresten?

Ser ut som dere får nok snø til å få testet påskeføret ordentlig!! Ikke lenge til nå. Koselige bilder av fulgene som har det fint i matfatet sitt :)
Vi har fått litt vårstemning her på østlandet nå, men ryktene sier at det skal falle mer snø til helgen. Ha det godt så lenge, og tusen takk for koselige hilsninger på bloggen min :)

Anonym sa...

Hei!
Ja vi må ha sne i Påsken.Det klart!
Ser jo lovende ut sålangt,men ting kan skje...
Flott lue,og sjarmerende modell:)
Du får ha God tur,hvorenn du skal,og God helg!