onsdag 20. januar 2010

KAFFE / TEBOKSEN MIN:



                                             HER SER DU KAFFE BOKSEN VÅR

.   Malivas verden har sendt ut oppfordring om å vise kaffe/te boksen. Viser her gammel og velbrukt kaffeboks etter mine foreldre.
Så dere skjønner der har vært noen kilo kaffe i denne boksen, ikke minst sorter- husker både
Kuling og Orkan- solide greier som satte fart i kroppen kan æ tenke mæ.
Sjøl har æ drukket kaffe fra æ var  4 år , så æ har smakt " kruttet".

Like sikkert som at æ står opp om mårran , er det at kaffe koppen fylles-
på ettermiddagen også selvfølgelig,  men da er det koffein fri kaffe-for mye koffein gir mye luft  i magen
og lite søvn...........men kaffekjerring  e`æ!!




                                          TE BOKSAN

Joda , æ har te i hylla også - men når det gjelder te så er det nok boksan æ e`mest gla i!!
Skal æ først drikke TE , så er det helst i løsvekt.- den også uten koffein , iallefall på kvelden.
Av disse boksene så er de to røde og blå som er mest verdifull- de er kjøpt i Moskva midt på sytti tallet.
Det var te inni disse - å den var kjempe go!
Passer ekstra på den store også , den har vært min bestemors teboks.

Da håper æ at det er flere av dere med bloggere som viser frem kaffe/ te boksen .

2 kommentarer:

Hanne sa...

Så hyggelig at du tok utfordringen, og ikke minst at du forteller historien bak hver av de flotte boksene dine. Morsom lesning!
Pludrehanneklem

Sylvia sa...

Så fine bokser, både til kaffe og te du har. Jeg drikker også mye kaffe, og litt te innimellom, og nå går det også i mye varm kakao, nam nam
(ellers går det jo litt i rødvin også, vet du)
Jeg har også mange bokser tik kaffe og teen min. De siste på benken, ble kjøpt i København i sommer, nemlig Kusmi-teen. Fine bokser.
På tykke pinner går en kjole i en fei. Mottaker ble kjempeglad, og skal visst ha den på jobb i morra.
Jeg har planer om store ting på pinnene i år også, men nå går det i småting, som feks votter.
God natt, håper du sover godt. det gjør ikke alltid jeg hvis jeg har kost meg med kaffe litt for sent på kvelden. men det er jo så godt(og jeg drikker MED koffein) Maler nemlig bønnene selv!