tirsdag 14. mai 2013

GODT VÅRLIG VÆR.











                               NOE NYTT FRA STRIKKEPINNAN .
Strikka mæ en bøff/ eller hals om du vil.  Garnet er finsk og heter Polku-ligner alpakka....
Mønsteret er som så: Legg opp masker til du synes det er nok -( min går tre ganger rundt halsen )        strikka en liten ribbekant , så kjørte æ på med bare rettstrikk , helt til det ikke var mere garn igjen en at æ fikk en ribbekant der å- elsker den! Selvfølgelig måtte den være i lilla å litt turkis-grønt..

Når det gjelder stemora på bordet , så kommer den fra blomsterbutikk i Alta , den krever lite , så den er aldeles fornøyd med værforholdan på terassen vår.


                                           FARGERIKE KVELDER
 
Ikke mye farger i naturen ellers , men himmelen er fargerik når været er som nå-speilblank fjord og     masse fuglekvitter- de har de travelt med å finne den "rette "- og ikke minst den beste reirplassen.


                                            NESTEN ET STRIKKEMØNSTER
Så spennanes å følge med alle de  forskjellige fargan og skyformasjonan , som viser seg på himmelen i løpet av kvelden og natta.




                                                               MELKERAMPEN
Skulle nesten ha trodd at æ hadde laget dette bildet  i "bruntoner"- men det var ikke mye grønt å se for tre , fire dager sia - kun selja som viser seg med gåsunger og lysegrønne blader. 
Nå grønnes det , langs med vegkanter og husvegger - det er vår!  
Må nok finne frem litt fargerikt 17.mai stæsj , som æ kan pynte med - HURRA!

6 kommentarer:

Sylvia sa...

Heisann Turid
Så fine bilder. Det er du ekspert på, vet du .
Og fint sjal, i dine farger.
Jeg prøver ut nye farger til meg selv for tiden, derfor var ikke den siste genseren jeg strikket RØD ,hi hi
Her er det kaldt for tiden, altså. Det var visst en som skrapet bilen i dag morges, brrrrrr.....
Og på jobben selger jeg regncaper til bunadene til 17 mai. Nå er vi nok utsolgt så de som ikke fikk, må nøye seg med paraply.
Ha en herlig kveld. Klem

Min stil sa...

Koselige bilder fra deg.

Ønsker deg en fin 17. mai.
:) Susanne

Solveig sa...

Så koselige bilder! Halsen var superfin og så nydelige bilder av en vakker himmel, da!
Ikke så mye farger ute her heller, men det kommer nok skal du se;o))
Ha en flott 17 mai og pinse, min venn!
Klem fra Solveig

Janne i Fagerlia sa...

En slik melkeramp skulle jeg gjerne ha vært eier av. Her kan man pynte etter årstiden, for melkerampen passer til alt.

Solveig sa...

Stikker innom for å ønsker deg en nydelig helg! Håper solen skinner på deg;o)))
Klem fra Solveig

Maret sa...

En ekstra hals er alltid godt å ha, men når ser det ut til at sommeren virkelig er komt der nord. Eg fyrer i ovnen i dag, gidder ikkje sitte på hytta å fryse..