onsdag 6. november 2013

ENDELIG I MÅL !








                                     OLDEMORSRUTER
Så har æ også hekla mæ teppe - har brukt god tid , faktisk tre år trur æ. 
Har ikke vært førsteprioritert før de to siste ukene, måtte ta mæ skikkelig i sammen når æ opplevde at æ måtte ha "oppfriskningskurs " på hvordan æ hekla det sammen ...har vel hatt et par nybegynner kurs på selve rutan også.

Å det må æ si - det er dattera vår , som har lært mora å hekle - ikke verst ! Mamma sa bestandig til mæ at den heklinga va no ikke ho nåkka me , fiksa strikking bedre , å det er klart - da ble det jo sånn for mæ også....inntil dattera viser frem det ene hekla plagget etter det andre ...for ho lære det jo bare på "nettet"!!!

Tusen takk til Guri , som viste stoor tålmodighet med mora når ho kløna me heklekroken.
Også ho Annelise , som har måttet leve me mine  håplause heklekunnskaper, men æ klarte å få rutan te å henge sammen , slik at de ble et teppe med go hjelp av ho!

Etterhvert så har æ også lært div. ting på "nettet" -  eller egentlig hos alle dere flinke bloggdamer som man treffer her inne !!
Sku gjerne ha delt ut ei stjerna til noen og enhver av dåkk!

Erfarer jo det at æ ikke er like ivrig til å legge ut innlegg , som tidligere ....farskens facebook!

Men her e æ iallefall- å setter umåtelig stor pris på alle `vennan` æ har fått her , noen av dere treffer æ jo på FB- å det er jo artig!

Synes også det er veldig artig å fotografere - det er ikke bare det at æ er så umåtelig stolt over teppet , men æ kose mæ skikkelig med å ta bilder , dandere med ting å tang  - eller vise at teppet kan brukes på flere måter...

Ønsker en flott og glad november te dåkk alle!


10 kommentarer:

Sylvia sa...

Hei Turid
Så fint teppet ditt ble!!! Og selvfølgelig i lilla! Det er jo DEG det.
Jeg startet på etpar tepper i romjula i fjord. Det ene er nesten ferdig, men i daglig bruk. Det andre ligger i stabler. Spørs når de blir ferdig, kremt.
Ja, FB ødelegger litt. Mange blir borte fra bloggen sin. Jeg savner jo deg, da.....her inne. Koselig å se deg her igjen.
Kom innom meg, så byr jeg på et glass vin.....jeg har etpar flasker stpende, hi hi.... Klem

siddisisalou sa...

Et nydelig lappeteppe og så flotte farger du valgte. Er det snø som er kommet hos dere ? Hos oss vil sommeren ingen ende ta, og vi våkner opp til 20 grader framdeles, og ikke noen antydning til forandring. Så strikking og sånne aktiviteter bir det ikke så mye av her hos meg.

Stubbetufsa sa...

Du e konge, så flott det teppe blei!
Har savna livstegn fra dæ,og hær e du gudsjelov!
Klæm!

Janne i Fagerlia sa...

Gratulerer med tepper! Det ble riktig flott. For en lilla dame som meg er dette midt i blinken.

Livet i Nord sa...

Så flott det ble, nydelig farge!
3 år er vel ikke så mye, tror jeg brukte 5 år på mitt restegarnsteppe. Men jeg heklet når jeg hadde garn til overs som passet i tykkelse.
Og så artig at du har lært å hekle av dattera di, man kan lære mye av sine barn:)

Turid sa...

Siddisisalou
Æ kommer ikke inn på bloggen din for å kommentere......Har du stengt eller....?

Janne i Fagerlia sa...

Har lovet å ta med englene på julemarked til neste helg, så jeg kan nok ikke sende noen av dem nordover. Men jeg er ganske sikker på at du greier dette selv. Du liker vel også å gå på skattejakt i fjæra :)


Anonym sa...

Takk for sist.

Maret sa...

Supert teppe, og heilt sikkert super datter også.. Det har nok hendt at eg også har måtte få konsulenthjelp av husets datter..

Kjersti M sa...

Nydelig heklet teppe - og for en flott farge. Rart hva man kan lære på det nettet... Ønsker deg godt nytt blogge år og gleder meg til å se hva du lager i 2014 :-)