torsdag 11. september 2008

LITT HIMMEL BLÅTT

UTSIKT FRA BOGFJELLET
Søndagen kom med et aldeles nydelig vær. Var ikke vanskelig å be med på tur, målet var høyt til fjells , for å se etter molte.



SÅ ZOOMA Æ INN LITT.....
...plutselig var æ nesten hjemme igjen. Men vi var jo ute for å se etter molte, så vi snudde oss andre veien.



PASSA AKKURAT MED EN KAFFERAST HER
Kaffen smakte og molta stod så tett at vi kunne legge rygg sekken fra oss!



TYTTEBÆR
Blir nok flere bærturer utover høsten , for som her så er det jo ikke lenge før tyttebæra er moden .....bare god været fortsetter.




STÅ NO I RO , SÅ SKAL Æ HJELPE DÆ
Ho har ikke kasta lasso , om det kan se slik ut. Neida , stakkaren hadde gått seg fast i et strømgjerde, uten strøm , heldigvis! Vi fikk en artig opplevelse , og æ kosa mæ med å knipse bilda.




DAGENS FANGST Dette hadde jo passa bra som dessert , om vi kunne ha laga middag av "fangsten" fra forrige bilde. Blir nok mange gode desserter av dette uansett!!

Som dåkker ser av overskrifta , så er det "litt himmel blått" her hos oss .
Men vår situasjon er litt motsatt fra TV serien, vi mangler lærere , ikke elever ...enn så lenge.

Så om du som leser dette er lærer og har lyst å "stikke av " fra en stresset jobb , så skal du bare komme hit til oss!!

Som folket på Ylvingen kan vi være "statister " i ditt liv her i bygda vår.....

Takker for masse koselige kommentarer på forrige innlegg.

12 kommentarer:

Marianne sa...

Jeg kan næsten mærke den friske luft her i millionbyen hvor jeg bor :-)

Anonym sa...

Tenk, no sitt æ i Bergen å ser tilbake på turen våres.

AnKa sa...

titt tei, da er jeg tilbake i bloggverden etter en lang tørke:-)
Litt godt det da, og nå sitter jeg og surfer på min helt nye lap top som jeg fikk i dag:-D
Ønsker deg en superfin lørdag.
Klem

Garden Angel sa...

Oj oj oj her ble det molter i bøtter og spann!
Det er gøy med sånne turer!
Så morsomt med bilde av reinsdyret da...!
Ikke mange av dem her hvor jeg bor nei.
Takker for koselig kommentar inne hos meg:)
Du må ta turen innom meg igjen...ta med deg "Thank you" awarden...for det er alltid så koselig å titte innom her hos deg Turid:)
Ha en fortsatt fin helg!

Anonym sa...

Hei Turid!
Fjellturen var sikkert kjempefin. Og så mye molter dokker fant. Har åsså benytta himmelblåværet til et par turer etter blåbær, men det var helt utrolig dårlig resultat. KOM MÆ IALLFALL PÅ 2 AV TRIMPOSTENE

Brit. (lille meg) sa...

Så fin en tur dere må ha hatt!
Og så er jeg ikke så lite misunnelig på all molta dere fant.
Og så NÅ da, så sent på året! Her er den sesongen over forlengst....
Men noen fordeler må dere få ha dere som bor langt mot nord også, så den misunnelsen stikker ikke så dypt, kan jeg berolige deg med..
Håper dere får tak i de lærerne dere trenger.
Så vil jeg ønske deg ei god uke!:)

Sologbolig sa...

Hei! Takk for rådet og for hyggelig besøk i bloggen min. Å så masse flotte og deilige multer. Eg har bodd noen år i Finnmark og da henta vi mye multer, her er det ikkje så mye av dei. Synd at det er lærermangel hos dere, forstår at det er ein fortvila situasjon både for elever og foreldre. Eg er lærer sjøl og arbeider på ein stor barneskole. Håper dere lykkes med å få tak i lærere; natur, vennlighet og spennende opplevelser kan dere iallfall by på. Ha ein god dag!

Anonym sa...

Hei Turid. Jammen er dere på flotte turer! tenk å treffe på en staut rein på tur da!
Og molter, som er vondgodt, som jeg kaller det. Alene er de ligsom råtne i smaken, men rørt med krem er det nam nam!!
Helgen om 2 uker skal familien på fjellet, og da bor vi ved en moltemyr, og i skogen bugner det av tyttebær og blåbær. Mulig jeg får tid til litt plukking......men jeg er der for å ri, hi hi.......
Mange klemmer fra meg!

FO - 2 sa...

Det er ikke mange som kan skilte med så vakker natur nei!
Vakkert.
Nr. 3 er nydelig.
Som ett maleri.

Anonym sa...

Ser at du har reddet juledesserten!

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Å gå turer i sånn natur er vakkert.
Flotte bilder du viser ..
Molter er jeg ikke så glad i hiihi.
Men tytterbær og blåbær er så godt.
Ønsker deg en fin høst.
Klem fra Ella

Marita sa...

Koselig å se bilder hos deg - fine og artige turbilder. Håper det går bra med dere alle!