tirsdag 2. september 2008

MON TRO OM DET VAR SOMMEREN SOM TAKKA FOR SEG ?

SOLA NED BAK FJELLET
Vi ror innover Storvannet, skolen skal på overnattings tur.
Været er som dere ser helt fantastisk. Disse overnattings turene er en årlig seanse, begynte tidlig på åtti tallet. Hensikten var da at det sku være en"bli kjent tur", da var det slik at det kom nye lærere hit innimella, en overnattings tur ute i naturen , var ei god arena å bli kjent med hverandre på.
Det er rart hva en finner ut om hverandre når en har delt ei natt ilag........

Nå er det jo slik at elevtallet er lavt , og lærerene , ja de er "staute"damer fra bygda. Rektoren kommer sør fra , men det er tredje året ho gleder oss med si utholdenhet....
Tredje overnattinga ho er med på , så vi "kjenner " ho.

Så om du som leser dette er arbeids ledig lærer , så treng vi akkurat dæ!! Sjekk gjerne tidligere innlegg om "jobb ledig". Du kan å finne utlysnings tekst på NAV eller ta kontakt med Loppa Kommune .


KAN DET VÆRE HAWAI?
Dette er "storskjermen " vi kunne hvile øynene på utover kvelden , mens vi kosa oss ved leirbålet.
Vi stekte ørret , noen foretrekte pølser , atter andre var overbegeistret for pannekaker
stekt på stor bålpanne. Å han kaffelars , ja han putra utover hele kvelden.





EN BRÅ OVERGANG
I helga ble de høyeste fjell toppan "pynta med melis".
Noen stor overraskelse er det jo ikke, men en føler sæ litt "tatt på senga". Men han gir sæ vel , sier vi her. Han har nok enda noen solskinns daga på lager til oss. ........




STRIKKEVÆR.
Det har jo blitt en del turer , til tross for at sola akkurat ikke har vært plagsom her. Men likevel er det nok strikkeværet som har prega sommeren.

Har produsert en del kopptuer , og som her strikka servietta.
Ideen fikk æ helt gratis av min svigersøster i sommer, synes det var både artig og lett å strikke disse. Høvelig "skravle og TV strikk"
Strikka servietta er først og fremst ment for utebruk, når en koser sæ med grillmaten, det blåser en liten rampevind , og vips der fløy papirservietten avgårde , men det gjør ikke disse.
Så kan du ha litt vann på om du treng en grundigere vask.



VELG DEG EN
Måtte jo gjøre litt mere ut av de, så her har æ dandert de i en trekasse. Nå venter vi på grillvær!! Kommer du?

Sier takk til alle besøkende , som har vært innom i det siste.

19 kommentarer:

Timotei sa...

Hei Turid! Skulle gjerne vært med på grilling ja! Strikka servietter var jo en super ide!

Anonym sa...

Hei "kollega"!
Fint bilde av sola over Langstrandaksla. Det var jo en utrolig fin kveld. Kanskje æ legg ut bilda fra turen- og dæ! på bloggen min når æ får ånden over mæ.
Annfrid

GAWO sa...

Åja, jeg kommer. Og hadde jeg vært lærer så hadde jeg blitt der oppe hos dere. Det ser så utrolig fint ut.

Jeg tar med meg den lilla servietten jeg. Tusen takk .:-)

Rusten som du fant hos meg var ytterst på kaikanten. Det gikk en jernstang over det hele og den var sikkert fin å feste båter i. Det ble et artig bilde syntes jeg.
Takk skal du ha for at du stakk innom. Alltid like hyggelig å få besøk av dæ

Brit. (lille meg) sa...

Så flink og kreativ du er! Jeg tror ikke jeg hadde kommet på det engang.
Det var vemodig å se "melis" på fjellene hos deg. Minner om ei årstid jeg ikke liker, og som jeg egentlig gruer for. Men du vet, man overlever nok vinteren også.
Jeg skal ikke klage, de 2 siste vintrene har vi ikke hatt veldig mye snø her. Men vi har hatt is, og den er ikke noe å trakte etter.
Takk for hyggelig hilsen!
Jeg er så glad for mine bloggvenner. Uten dere hadde det vært stusslig å holde på med bloggingen.
God natt, Turid, nå skal jeg finne senga.

Marianne sa...

Ja jeg kommer - især med den udsigt du byder :-)

Garden Angel sa...

Heeeei!
Så koselig at du stakk innom!
Du for noen fantastiske bilder du hatt tatt! Spesielt de to første der....nydelig!
Hørtes deilig ut med grillmat....da låner jeg den gule jeg:)
Flotte farger og en kjempefin idè!
Kos deg videre utover uke!
Klæm;)

EJ sa...

Guri mæ korr flink du e Turid... Nei no må vi dra igang den hobbykvelden vårres tru æ :D evt så må du gi tips tell korsn man kan ta flotte bilda og de strikka serviettan va rett og slett genial :D
Takk for besøket :D
Stå på og ta flotte bilda; e ein fryd og være innpå her og sjå ka du har tatt for nå bilda :D

EJ

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Ja takk til grilling særlig i slik flott natur.Koselige bilder.
Strikka servietta var god ide.
Så flink du er.
Ha ei flott og kreativ uke Turid.
Klem fra Ella

Anonym sa...

Ser at den lilla servietten allerede er tatt (min favorittfarge og det hele...), men da velger jeg den turkise. Akkurat som havet en fin sommerdag!;o) Håper det blir tid til en grilling før Kong Vinter overtar showet... Sleng på en kotelett - Æ KOMMER! Har jo sett hvor fin serviettene er i virkeligheta.

Marie sa...

Skulle gjerna vore med på tur. Det er så vakkert at ein mister pusten! Håpar ikkje myggen blei for ille.

Ja nå er me inne i september og det haustar. Eg sette på litt varme i stova i dag for første gong etter sommaren, det er litt for mildt til å fyre ennå. Mandag hadde me over 20 grader her og lummert ver. Tirsdag hadde me litt torden og etter det snudde det og blei mykje kaldare.

Ha ein fin haustdag :)

Anonym sa...

Kjempefine kluta! Æ tar den blå..
God ide og bruke de ute, begynne vi no så blir vi ferdig til neste grillsesong..
Nydelige bilda fra Storvannet:)

FO - 2 sa...

For en flott storskjerm da du! :)))
Vakkert!
Og du, jeg velger meg blå. Alltid. ;)
God helg ønskes deg!

Anonym sa...

Hei igjen! Flotte tur bilder du viser oss - strikka servietter var lurt. Ha en fin helg!

Bergheim sa...

Hei og tusen takk for en hyggelig kommentar i bloggen min. den satte jeg stor pris på. Delvfølgelig kan du linke. Jeg skal lage en link over til din blogg også, for her var jo utrolig vakre bilder. ha en flott helg du også.

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Titter innom for å si hei
og ønske deg en god helg =)

Heidi sa...

Orange serviett her, siden vi er godt inne i høstens flotte frager. Alltid nydelige bilder, koser meg her hos deg! Tar meg en trimtur til fjells, så får jeg gådd opp matlysta til søndagsmiddagen hehe!
Ønsker deg fine høstdager!!

Anonym sa...

Hei Turid
Ut på tur, aldri sur, ja det er DEG, det!
Koselige bilder du alltid legger ut her.
Har hatt en liten ufrivillig pause i bloggen, men nå er jeg tilbake igjen!

Marita sa...

Så fine bilder fra turen deres! Er stadig innom bloggen din. Godt du er tilbake med jevnlige innlegg. Du har vært flittig med pinnene i sommer!

Maret sa...

Koselig bilder, med koselige kluter.