onsdag 24. september 2008

SOMMERVÆR I SEPTEMBER




BYGDA BADET I HØST SOL
I to uker , fram til sist søndag har vi hatt sommervær. Gjett at vi har vist å sette pris på det!



PÅ TERASSEN KOSER BLOMSTENE SEG!
Koser mæ på terassen , nå blir det bare gjordt husarbeid som kan tas med ut.....



STEIN TOILLAT.........
Har selvfølgelig vært på fjæratur i "sommerværet", se så mange skatter.




LITT KVELDS STEMNING
Når gradestokken viser 15 gr . kl.10 på kvelden , da MÅ en bare være ute .




MYKJE LYS.........
Litt kvelds stemning her i fra mæ, været i dag er desverre ikke noe særlig å vise frem, så æ koser mæ med disse bildene fra uka som gikk.
Så må æ fortelle dere alle som har fått med dere at vi har manglet lærer her, nå gjør vi ikke det lenger. JIPPI - å tusen takk til ho som var så snill at ho ville komme til oss!!!
Så en ADVARSEL: det vil rase inn masse turbilder om noen dager, selvfølgelig har æ vært høyt til fjells, nede i fjæra , eller bare langs en veikant , for motivene de , ja de står jo bare der.....
Takker og bukker for alle trivelige kommentarer!! Til dæ som stadig er innom , men ikke "sier" noe , takk du og!

12 kommentarer:

Anonym sa...

åja, du e blitt steintullat du også. D e vel like før du bynn på steingjerde, hehe
Kjempefint du har årna, æ vil hjem , no meingang!!!

Anonym sa...

Koselig kveldsstemning på trappa di. Æ kose mæ og med å tenne lys i lag med Øra-steinan...

Heidi sa...

ÅÅÅÅ så nydelige stemningsbilder. Ja tenk at vi har hatt så nydelig vær, men nå striregner det hos oss og gradestokken og snøen i fjellan kryper nedover. Men hver årstid har sin sjarm og jeg koser meg med mine turer! Får ikke laget noen nye innlegg, blogspot vil ikke ha bildene mine så da så:0( Hmhm er også litt "steintullat". Ønsker deg en fortreffelig høst!

Timotei sa...

Så bra at dere fikk en fin høst! Det er jo det vi trøster oss med når sommeren er på hell og det bare har vært grisvær. "Det kan jo bli en bra høst" sier vi da, optimister som vi er...Og nå slo det jo til! Nydelige stemningsbilder som alltid hos deg!

FO - 2 sa...

En forlengelse av sommeren nord hos deg også, skjønner jeg. Herlig!
Vi har hatt en flott "sommerdag" i dag.
Og du, vi fortjener det! Mest du. For jeg husker hvordan vinteren holdt taket der opp hos deg i vår/sommer.

Så bra at dere har fått lærer på skolen!
Ta godt vare på henne.

Kos deg videre i høsten.
Gleder meg til flere flotte bilder fra deg. :)

Beyla sa...

hjeeeemlengsel!!! Så knallkoselig ut, skulle ønske jeg hadde vært på verandaen din jeg og ;) Vi hadde også masse deilig vær den perioden, og vi brukte den så godt vi kunne i verandamangelen - vi var på fullmåneturer med grilling og god mat (samtlige naboer trodde vi hadde blitt gal-pinglene!)
Nå derimot er det bare skitvær og frost på natta.. men det var deilig mens det varte, en god unnskyld fra værgudene siden sommeren var høyst variabel!

Sologbolig sa...

Så bra at dokke har fått lærer. Det ordner seg som oftast. Flotte bilder du viser. Koselig arrangement på trappa di. Stein ja, her også blir det draska stein heim frå alle stader. Eg er (litt) steingal! Her har vi også deilige høstdagar, det er sååå deilig. Ha ein fin dag!

AnKa sa...

Nydelige bilda, og så hærlig at det va 15 varme kl 10 på kvelden. Det e ikkje ofte vi har det...
No må eg støvsuge litt her du.... så ska eg ramle ned i sofaen og strikke litt:-D
Ha en forsatt fin uke/hælg.
klæm

Anne sa...

Hallois!! Ennå en damen som esker turer i fjæra :-) ja, slikt kan en virkelig like du.

Nydelig vær på dine kanter også ser det ut til, måtte det bare vare lenge lenge!!

So long...

Anonym sa...

Koselige bilda. Har venta på at det ville komme noen "snapshots" fra alle turan du har tatt i det siste. Stein ja, det har vi jo nok av, det kommer bare an på å ha øyan me sæ! Ses på mandag. God helg!

Anonym sa...

Så koselig med levende lys på verandaen en flott høst kveld! Flotte bilder fra bre-turen også.. Ha en fin helg!

Brit. (lille meg) sa...

Åååå! Så masse flotte naturbilder! Du er god til å fotografere!
Det må være en stund siden jeg var på besøk her, for du har fått så mye fint siden sist. Jeg har vært ganske opptatt i lengre tid, med flere turer på programmet. Men nå dabber det av med turene, for det er langt på året allerede, og turene er over for i år. Iallfall de fleste.
Ha en god uke!