lørdag 19. april 2008

STRIKKEVÆR

IKKE ER DET INNSIKT
Fredag formiddag,
slik ser det ut fra utsiden
av vinduet til min tante.
















SLIK ER UTSIKTEN


Skikkelig med fokk og vær,
innimella kan en se blå himmel ,
til og med litt sol.















HER MÅ DET FRESES



Masse sne på gårdsplassen ,
så her må kjæresten til med
snefresen for å flytte litt på sneen.














KONGEN PÅ HAUGEN


Ungene koser seg i sneen.
Samler seg fort store hauger med
sne når en rydder litt utafor dørene.















SEEEE KOR HØGT OPPE Æ E!


Ìngen som kan være sur for sneen,
når en blir møtt av et slikt blidt fjes!!

Synes ikke dette er noe å gremmes over,
det er jo bare 20. april idag.... og vi bor jo
her i le`sia til nordpolen....
To dager med regn og litt røde tem-
peraturer så er det vår , marka bar og
dagen etter er det grønt.
Desuten hadde æ tenkt å få mæ en skitur
på fjellet i midnattsol!!





IKKE BARE SNE HAUGEN SOM VOKSER

Det har jo blitt mye tid til
strikking og snemåking denne uka.
Så itakt med snehaugen har også teppet mitt vokst.
Disse fire mønster rapportene skal gjentas tre
ganger, ca tretten ruter i høyda står det i mønsteret.
Skulle" legge" ut dette i går egentlig, men det hadde ikke blogspot tenkt, så da ble det ikke før nå.
Lærer litt for hver gang, blir nok flink etterhvert.
Takk for besøk , ei god uka til dåkk alle sammen.

11 kommentarer:

Marita sa...

Her var det noen flotte bilder ja :) Artig. Og det er begynt å bli størrelse på babyteppet også. Her har det også blitt strikking i helga. Resultat kommer etterhvert - det er i skrivende stund i vaskemaskinen.

Anonym sa...

Fra Emilie: 6g7hhgfdnr4eewwwh - dette betyr: fine bilder!!!!!

Anonym sa...

Ja, vi bor virkelig i et langstrakt land...i dag har vi kost oss i hagen og til og med spist middag ute...når en ikke vet hvor mange sånne daga man får er det om å gjøre å nyte dem..babyteppet ser kjempe fint ut, du e blitt en kløpper med pinnan.

Brit. (lille meg) sa...

Jeg må virkelig si jeg synes synd på deg som har så mye snø enda!!
Men, det er sant som du sier, det er bare april, og den er en lunefull måned, det har vist seg mange ganger.
Jeg synes det er flott at du greier å se det positive i det hele. Jeg tror kanskje ikke jeg hadde greid å ta det på samme måten. Men samtidig kan en spørre, hva annet kan en gjøre? En må jo ta det været en får.
Jeg håper virkelig våren kommer snart til deg også.....
Ønsker deg en fin uke!):

Marie sa...

Du verden for eit langt og mangfoldig land me har... Eg har slått plenen for første gong i år i dag!!!
Veret må me ta som det kjem uansett. Og som du seier så har du snart midnattsol det får ikkje eg!

Kos deg med strikkinga :)

PS Torsdag og fredag ville ikkje blogspot at nokon skulle legga ut bilete trur eg. Hadde store problem eg også...

naturglede/Randi Lind sa...

Du er jo så kreativ! Du ville ha oppskrift på energi til vårrydding. Gjett hva jeg gjorde? Armen så langt inn i skapet du kommer, så "feier" du alt ut på gulvet. Gjett hvem som må rydde? Vips er det tellekanter på alt!Lykke til:))))

Anonym sa...

hei Turid!
Takk for langt og koselig innlegg. jeg må bare si: "Stakkars dere" med all den snøen. Men dere er vant med det, men her er det nesten sommer nå.......MEN jeg kler meg godt fordet, jeg. det er jo bare sola som varmer ennå.
Men etter den regnfulle sommeren vi hadde i fjord, higer vi alle etter en skikkelig sommer!
Ha en nydelig dag, sne eller ei. Klem.

Synnøve sa...

Hei! Tusen takk for kjempekoselig kommentar hos meg :) Ja tenk at her sitter vi ute og spiser middag i sola, mens andre må frem med snøfreseren...! Men snart kan det være omvendt igjen ;) Nydelig teppe du strikker, og kanelbollene gir meg jo vann i munnen... :) Ha en fin uke! Synnøve

Anonym sa...

Heia i snøkovet.
Har en pakke hær - som ska til dæ, når æ får adressen din :o)

Garden Angel sa...

Ojojoj...!
Så mye snø!!!!
Får nesten dårlig samvittighet for vårbildene mine jeg nå.
Men jeg håper i allefall at du fikk litt vårlig inspirasjon på bloggen min, og et håp(som et av bildene dine sier)om at våren snart kommer til dere der nord også!!!
Uansett så hadde du mange fine bilder her siden sist:)) På tur hadde dere vært også! Så deilig!
Ser ut som dere også har hatt litt fint vær i det siste, med skyfri himmel?
Ha en fin dag da Turid, og takk for det alltid like koselige besøket på bloggen min:)
Stor klem til deg(",)

*Du har jommen fått deg en helt ny side siden sist også!
Kjempefin:)

Marianne sa...

Sikke nogle skønne og livsbekræftende billeder og meget flot tæppe i fantastisk farve (jeg elsker grøn og lime)....