fredag 20. mars 2009

GJENBRUK

MED RÆKVED OG SMÅSTEIN

Strikkepinnene klirrer ikke akkurat for tida, men denne gangen er det sag og skrumaskin ,
som har vært i bruk.
En nabo fylte år her om dagen , som de fleste andre så har han "ALT", da var rå dyra gode , eller no sånt....
Siden bursdagsfeiringa skulle foregå på den nye hytta , som akkurat var ferdig til dagen ble gave problemet mye enklere.

Med litt kyndig mannfolk hjelp fikk æ "snekra" en telys hylle.
Har brukt to rækved fjøle på ca. 75cm. og 50 cm. Skjært ut hull for lysglass , skrudd fjølan fast i hverandre, noen små stein i hvert glass og lys , selvfølgelig...vips så ble det ei lyshylle............

Uten Bo Hus klistrelapp- om det skulle ha vært en lapp på denne , måtte det stått Hettekeila.
Etter at gaven var over rekt kom den på veggen , med det samme.

Om du klikker på bildet - blir det STØRRE.






MERE RÆKVED FOR GJENBRUK
For de som er båtvant så ser dere at dette er en " båtplikt",( gulvet i robåten).
Funnet i fjæra , for mæ en stor skatt...og en flott bakgrunn til det nydelige lampa æ fikk etter å ha vært " barnevakt" for Marthe katt.
Nøkkelen som henger på plikten er den gamle fjøsdør nøkkelen- den nøkkelen har faktisk æ også åpna fjøsdøra me.

Da vil æ ønske GO HÆLG te ALLE som er innom her.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Så fine planker,he he!
Tok du den?
Passa fint med den lyshylla på veggen.
Oppfinnsom du e!
Heller ikke SÅÅ ivrig med strikketøy for tida,men ikke lagt det øverst på hylla enda.Været frister jo ikke til hagearbeid akkurat.Det full vinter.
God helg til deg!

Brit. (lille meg) sa...

Så oppfinnsom du er, Turid!
Dette var originalt,- og flott!
Er sikker på at gaven blir verdsatt!
God helg til deg!:)

GundaM sa...

Neimen, så stilig da!!!

Takk for besøket inne hos meg, må virkelig si jeg dro på smilebndet av vårtegn innlegget ditt lengre ned....Hihi, enda mere snø enn her skjønner ejg så skal fra nå av slutt å klag ja ;0)

Ha en fantastisk flott helg sjøl, klem fra ei anna driv ved (eh, rakved...)kjærring ;)

Merethe sa...

Hei!
Denne lyshylla var virkelig dekorativ.
Hadde jeg hatt hytte, så hadde jeg ville ha hatt en slik :)

Go' helg!

Tussilago sa...

Du er kjempeflink...og kreativ. Hvilken flott gave....perfekt, rett og slett.
Enig med deg i at rekved er skatter å finne...spesiellt når man kan se at det har vært noe..feks "ei båtplekt", som vi sier. Så gøy at du viser slike skatter!
Her daler lette snøfnugg ned..og solen skinner nesten gjennom...flott vintervær i dag.
God helg til deg også!

♥ Carpe Diem ♥ sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
♥ Carpe Diem ♥ sa...

Så kreativ du er Turid.
Tok seg fint ut på veggen.
Mye fint i naturen å ta vare på.
God helg og klem :=)

Marita sa...

Lurt, lekkert, originalt og personlig. Nå ble jeg imponert - igjen :)
God helg!

Anonym sa...

Så stilig! den gaven var sikkert morsom å gi, og morsom å få. Så mye fint som man kan finne i fjæra, om man bare har det rette blikket. En gang kjøpte jeg en stor trebolle som var laget av ræktømmer, og som var full av hull etter stokkmaur. Bollen var dreid, og det var faktisk hullene som gjorde den unik. Dessverre er ikke bollen lengre i mitt eie.

Stubbetufsa sa...

God kreativitet i hodet ditt! Fin lyshylle, nesten "lysfontene"! God helg!

Maret sa...

Artig ide....

Ha ei fin helg.

Turid sa...

Du er kreativ du! Den telys hyllen må jo være midt i blinken på hytten! Flott;)

Anonym sa...

Hei Turid!
du er jo en designer du, jo!!! Kjempeflott gave du har "mekket". det er slike ting som ertil å sette pris på. hadde det stått bohus på, hadde det ikke vært noe verdt!
En slik stor nøkkel har jeg hengenede i gangen/entreen min (som jeg har skrevet om i bloggen i dag, faktisk....ikke nøkkelen) Den er kjempefin som pynt!
Ønsker deg en god uke. Men ps: Hvor i sør-Norge skal du neste helg da?

FO - 2 sa...

Kreativt og VELDIG flott! :)))

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Innom for å si hei
og ønske deg en god kreativ dag :=))

Sonja sa...

Takk for koselig kommentar på sida mi.Nå har jeg lest langt nedover hos deg,kjempefin blogg du har.
Jeg lo godt av det vårtegnet ditt.Kommer opprinnelig fra troms og elsker den nordnorske humoren.
Vi var vel på en måte klimaflyktninger den gang (1979)da ungene var små.Så nå gjør vi det motsatt av alle andre,drar nordover om sommeren når andre drar sørover i håp om varmere dager.
Flotte ting du lager av rækved.
Ha ei fin uke.

Orlaug sa...

Den telysholdaren var kjempefin!
So kreativt....og ein flott presang.
Eg har faktisk samla litt rekved i dag før jobb....må få fylt opp lageret mitt.
Finn stadig ny inspirasjon til kva det kan brukast til....
Og ein ting til: morosamt vårtegn ..(kanskje ikkje so morosamt for deg som måtte bære sparken heim att)
Ha det so bra!

Janne i Fagerlia sa...

Tusen takk for koselige besøk på bloggen min. Ble veldig nysgjerrig da du fortalte om rakved, så jeg måtte stikke innom for å se. Kjempesmarte ideer du har hatt. Tingene dine er nydelige med assosiasjoner til bårebrus og hav.

Til lykke med dine framtidige rakvedprosjekter, for jeg regner med det kommer flere ......