tirsdag 31. mars 2009

HELGETUR

BILDEMONTASJE
Her ser du noen klipp fra min helgetur til Ålesund.........

På disse bildene ser det ut som æ bare har vært turist, ikke bare det," mest Turid på møte".
På søndag ettermiddag når møte var over hadde æ tid til å se mæ om.

Øverst til venstre ser du Jugend senteret, museum som viser jugend stilen , oppbyggingen av Ålesund etter brannnen.
Bildet i midten øverst er selve Ålesundet, så skiltet til brukthandelen som selvfølgelig var stengt , siden det var søndag...... I forkant hadde æ søkt på nettet etter brukthandel, fant bla. denne , men det var jo søndag.........

Så navnet Ålesund som stod på ei byggning ved kaikanten, bildet midt i montasjen er Aksla, en fjelltopp mitt i byen med tur sti opp, som bestod av 419 trappetrinn... å dit måtte jo æ ...heia Oddlaug , god fart på deg nedover!
Fra toppen av Aksla tok æ de to neste oversikts bildene av Ålesund. Til slutt et lite glimt fra
byturen .

Flott tur , traff masse folk, venta veldig mye på forsinka fly på Gardemoen, men æ hadde garn nok, så det ble en skikkelig strikketur, halv veis på Karius skjerfet ....dere har gjetta riktig!!

7 kommentarer:

Linda sa...

Ser ut som om at du hadde det fint i Ålesund. Har vore der eg og men trur ikkje eg har sett noko av det du har, for det var tidleg morgon og lastebilkøyring då eg var der..kunne godt tenkt meg ein tur igjen. Uten lastebil og med god tid.....ha ein fin kveld

FO - 2 sa...

Velkommen hjem fra trivelig tur.
Flott collage og "reisebrev". :)

Takk for gode ord og oppmuntring inne hos meg. :)
Klem.

Turid sa...

Har vært i Ålesund jeg også, men nå er det mange år siden. Flott Ålesund collage!
Bra du fikk være litt turist om søndagen da! Godt du hadde noe å korte ventetiden med;)

Som dagene går sa...

Takk for at du delte den fine bildemontasjen med oss, særlig vi som ikke har vært i Ålesund, bare landa på Vigra.Bussen vår ble forresten stoppet av vepnet politi da vi kom opp av tunnelen. Det hadde vært vepna ran i byen, men siden vi var bare damer i bussen, var det vel ikke det de så etter (denne gangen!)

Sylvia sa...

Takk for fin bildereportasje, Turid! Og ikke et snøfnugg å se på bildene. her jeg bor er det reine julekvelden fremdeles, sukk!
Jeg har aldri vært i Ålesund, ei heller på Vestlandet, så takk for titten!!

Stubbetufsa sa...

Trasig, altså, det med bruktbutikken! Ja, at det var sandag du var der, mener jeg!

camillabg.blogg.no sa...

åh det e så fint i ålesund! æ har vært der en snartur, da æ va utplassert på hurtigruta.
Ser jo ut som du har hatt en fin tur.